بدترين اشخاص کسی است که معايب خودرا نبيند و دنبال عيوب مردم باشد

چوباشد کسی غافل از عيب خويش       به هرکس تواند ، زند طعن و نيش

پی عيبجويی مـــــــــردم بود        از او نيست بدتر چو کـــژدم بود