توبدبینی از همدمی با بدان
همنشینی با بدان بدی میآورد مانند باد که چون برگندورزد بوی ناخوش آورد![]()
توبدبینی از همدمی با بدان بود یارنااهل آزارجان
ندانی باد ارورزد سوی گند رسد برتو زان بوی بس ناپسند
نقل از کتاب هزارگوهر منتخب کلمات قصارنهج البلاغه ص236
اگرکسی بنیه قوی داشته وازبدو تولد براساس اصول مذهبی وعقلی و علمی رشدکند وکلیه شبهات درزمینه های مختلف برایش حل شده باشد شرکت ش درمحافل بدان و مفسدان مانعی ندارد چون ار قبل آمادگی لازم دروجودش هست وامکان انحراف و تحت تاثیرقرارگرفتن درحد صفر است ![]()
والا انسان ذاتا تاثیرپذیراست اگر بابدان همنشین باشیم خلصت و خوی آنهارا خواهیم گرفت واگر باخوبان باشیم راه و روش آنهابرمامستولی است
باید مراقب بود که مبادا دراثرغفلت و بی خبری هم نشین بدان و طالمان باشیم وروش و شیوه آنهارا فراگیریم وبه چاه عمیق فلاکت و بدبختی بیافتیم , اگرکسی به چیزی عادت کند ترک آن سخت است
هم نشینی با کاخ نشین ها ومرفهین بی درد و تصویب کنندگان و گیرندگان حقوق های نجومی دل مارا سنگی کرده وظلم و حق کشی و تجاوز به حقوق مظلومین را دروجودما نهادینه کرده ومارا به موجودی درنده وخونخوار وآدمکش ودروغگو و حیله گرتبدیل می کند که با ازدست دادن هویت خود به احدی رحم نخواهیم کرد همچون گرگ درند ه در فکر دریدن همنوع خود بوده وبا توطئه و نیرنگ و غارت و چپاول درپی جمع کردن ثروت نامشروع خواهیم بود اگر چنین باشیم حتی به خانواده خود نیز رحم نخواهیم کرد عاقبت همنشینی با بدان همین است![]()
آدرس ما
https://www.instagram.com/a1341m1368p1372/
https://twitter.com/i5z78wsthql5mxn
🆔️@ndayosoug