گوزياشينا باخان اولسا قان آخماز
گوزياشينا باخان اولسا قان آخماز
انسان اولان خنجـر بلينه تاخماز
اما حيف کور تودوغون بـوراخماز
بهشتمــيز جهنم اولماقدادر
ذيحجمه يز محرم اولماقدادر
اگركسي به اشك چشم توجهي داشته باشد بدنبال خون ريزي نيست اگركسي انسان باشد و با اصول و معيارهاي انسانيت تربيت شده باشد بدنبال قتل و جنايت نمي گردد، اما افسوس كه جنايتكاران و خونخواران زمان هرگز دست ازجنايت و ستم برنمي دارند و آنچنان به هواي نفس و منافع زودگذردنيا چسبيده اند كه امكان رهايي براي آنها مقدورنيست ، دراين دنياي فاني بهشت نمادي از آرامش و سكون است متاسفانه ستمگران خونخواربا بهره گيري ازغفلت و ناآگاهي اكثريت مردم سلطه خودرا درهمه جا گسترش مي دهند و دنيارا به محيط ناامن و جهنم سوزناك تبديل كرده اند به جنايات تكان دهنده اي متوسل مي گردند و با اقدامات ننگين خود زندگي را براي انسانها تيره و تاركرده اند وباوجود سلطه گران غارتگر دنياروي آرامش برخود نخواهد ديد روزبه روز به دامنه ستمگري آنه افزوده مي شود و عرصه براي مظلومين و ستم ديدگان تنگ تر مي گردد كيست كه به اشك ستم ديدگان و مظلومان جهان اعتنا نمايد قساوت و بي رحمي همه جارا فراگرفته است اميدي براي رهايي ازسلطه قداره بندان روزگارنيست مگر اينكه به خود آييم و به اصل واقعي خويش برگرديم و به حسين و فلسفه شهادت او انديشه كنيم و حسيني باشيمو حسيني زندگي كنيم ، آري شاعر حيدربابا سعادت و خوشبختي بشريت را درحسين و مكتب سرخ او مي بيند و رمز موفقيت انسان را درحسيني بودن و حسيني زيستن مي داند.