حافظ ازدست مده
حافظ ازدست مده دولت اين کشتی نوح ورنـــــه طوفان حوادث ببرد بنيادت
شرح بیت
جناب حافظ قدرت و توانايی که دراثر ممارست و مبارزه با عوامل درونی و نيروهای برونی شيطانی درخود ايجاد کرده ای بايد آن را به نحو احسن حفظ کنی مبادا وسوسه های شياطين باطنی وهوس های زودگذر دنيوی فريبت دهد و آنچنان سرگرم خود سازد و گرد وغبار تباهی و نفرت وخشم کينه چهره ات را آلوده سازد و حقايق هستی را برايت وارونه جلوه دهد و سعادت درونی را ازوجودت بزدايد و ثروتهای نامشروع دنيای غارتگربرايت دوست داشتنی وجذاب تلقی شود و درزندگی چند روزه دنيای فانی گرفتار آن شوی و اسيرو سرگشته تمايلات دروغين آن گردی و زمينه رشد و تعادل دردرون روبه خاموشی می گرايد وشعله ورنمودن آن کارسختی است نه اين که امکان پذيرنيست بلکه بسيارسخت و دشواراست چون که موانع زيادی درسرراه وجود دارد وبه صورت سلسله وارپشت سرهم چيده شده اند برداشتن آنها از سرراه ، مبارزه و مقاومت خاصی را می طلبد بنابراين لازمه نجات انسان از اين خاکدان طبيعت و از آلودگی های مفرط آن به جز چنگ زدن درريسمان حق و فانی شدن درحضرت حق راه ديگری وجود ندارد و کليه راه های غير آن بسيار خطرناک و سرو ته اش نامعلوم است ورونده را به گرداب فناو نابودی ابدی سوق می دهد اگرکسی واقعا خواهان سعادت و خوشبختی است و دلش می خواهد درمقابل هجوم طوفانهای وحشت زا ومرگ آور هميشگی ريشه و بنيادش را حفظ و تقويت نمايد بايد به کشتی نوح پناهنده شود واين قدرت لايزال را دراثر غفلت و فراموشی ازدست ندهد زمانه خون ريزو جنايتکاراست اگر لحظه ای ازواقعيت های عالم هستی بدور باشيم و خويشتن واقعی را فراموش کنيم خويشتن کاذب با البسه رنگارنگ و جذاب وجودمان را احاطه خواهد کرد وسلطه خودرا روزبه روز افزونتر خواهد کرد که رهايی از آن سيه چال تاريک و مخوف کاری است سخت و دشوار، بنابراين اگر خواهان رهايی هستيم بايد جلو نفوذ قدرتهای غارتگر درون را درتمامی زمينه ها مسدود سازيم و سدی محکم و شکست ناپذير درخويش کنيم .