باحسان چو منت گذاری کنی
کسی که با نیکی کردنش برمردم منت گذارد بدترین نیکوکاران است![]()
باحسان چو منت گذاری کنی بدین شیوه با خلق یاری کنی
به نیکی نباشد بترازتو کس تورا فکر آسایش خویش بس
نقل از کتاب هزارگوهر منتخب کلمات قصارنهج البلاغه ص225
هرعملی اثرخودرادارداگرکاری کنیم که دارای ارزش باشد وزندگی مردم را به سوی خوشی وسعادت سوق دهد وزمینه های ترقی و تغییربجاومعقول را احیاکند از اقدام وعمل خود نتیجه مورد نطررا اخذکرده ایم ولی اگر این کارمفید و سازنده را به رخ مردم بکشیم ومردم را بدهکارخودسازیم از بدترین عمل هاست![]()
اینگونه کارها نه تنهاخوب نیست بلکه باعث دلخوری مردم نیز می شود ونتیجه معکوس دارد نیکی ها باید بدون منت وبرای رضای خداباشد![]()
بنابراین عمل نیکی باید دروجودمان نهادینه شود نباید بخاطرقدردانی و تشکرمردم صورت گیرد هرعملی اگر بخاطر قدردانی مردم باشد ثمره اش همان چندکلمه تشکری است که نثارمامی گرددبه جزتشکرظاهری ارزشی ندارد![]()
بنابراین کاری پسندیده و ارزشمنداست که بدوراز هرگونه انتطاروچشم داشت انجام شود![]()
آدرس ما
https://www.instagram.com/a1341m1368p1372/
https://twitter.com/i5z78wsthql5mxn
🆔️@ndayosoug