کسی که سختی و بد حالی خودرا بردیگری آشکار کرد دل بخواری سپرد

به کس حالت زارخودرا مگو       مکن هیچ ازرنج و غم گفتگو

چو گویی بخواری رضاداده ای     بدو آبرو , بی بها داده ای

نقل از کتاب هزارگوهر منتخب کلمات قصارنهج البلاغه ص207

دراین روزگاروحشت انگیزهیچ کس به فکرتونیست وبرای تو دل نمی سوزاند خودت باید درفکرخودباشی وبرای بهترزیستن ومقابله باحوادث و مشکلات گوناگون برنامه داشته باشی وفکرخودرا بکاراندازی

نباید سختی ها و گرفتاری های خودرا آشکارابرای همه بیان کنی , فاش سازی اسرارباعث سوء استفاده نابابان و بدخواهان می گردد منظور این نیست که بااهل درد و انسانهای مخلص و نیکوکاردرددل نکنیم

در بعضی وقت ها اگر سختی ها و گرفتاری هارا پنهان سازیم وبه اهلش نگوئیم راه خطارفته ایم وامابهتراست برای رفع گرفتاری ها و مشکلات خودخودمان راه حل بیابیم بیان کردن آن به نااهلان به معنی ذلت و خواری است

ولی نباید از مشورت کردن با خردمندان و مصلحین غافل باشیم وضمنا گرفتاری خودرا به دیگران گفتن دردی را درمان نمی کند وکاری ازدیگران برنمی آید باید مشکلات را باکسانی درمیان گذاشت که توانایی حل آن را دارند

آدرس ما

http://mamshoug.blogfa.com/

https://www.instagram.com/a1341m1368p1372/

https://twitter.com/i5z78wsthql5mxn

🆔️@ndayosoug